4 reacties op “Specialer dan je denkt die frikadel

  1. Smaken verschillen: ik heb nog liever een frikadel in stukjes met de saus ernaast, dan dat ik er één krijg voorgeschoteld met tomatenketchup in plaats van curry. De frikadel op de grote foto heeft wat mij betreft te weinig uitjes – dan komt dat inzetje linksboven meer in de buurt.

    Hoe denkt Ikzegje over frikadelvarianten als de Viandel, de grove frikadel en de Gigandel (als die nog bestaat)?🙂

    PS: de officiële spelling is nu toch weer met een n, maar dat wil er bij Tjan nog niet in.

    • De Viandel is het misvormde broertje van de frikadel en had nooit geboren mogen worden. De grove frikadel kan evenmin op mijn liefde rekenen en de Gigandel heb ik nooit mogen proeven helaas. Ik ben toch wat traditioneel ingesteld🙂

      Wat de smaak betreft, het is inderdaad de keus tussen ketchup en curry die kan verschillen, maar tussen snee of geen snee is het een gelopen wedstrijd die de snee glansrijk heeft gewonnen.

      • Aan de Gigandel was niet zoveel meer te proeven dan aan de frikadel. Het verschil zat slechts in de omvang. Ik kreeg er een keer zes van iemand die een te kleine frituur had voor de Gigandel.

Geef een reactie

